زیتون چی
زیتون چی

خوراک بادمجان با زیتون همانطور که از نامش مشخص است یک خوراک رژیمی محسوب می شود و یکی از بی ضرر ترین و پر خاصیت ترین خوراک ها می باشد. وجود زیتون و بادمجان به عنوان دو ماده غذایی مفید و مرغوب باعث شده تا این خوراک ارزش غذایی بالایی داشته باشد. بادمجان از پرخاصیت ترین مواد گروه سبزیجات محسوب می شود و به دلیل فیبر بالایی که دارد بسیار ارزشمند است. بادمجان ها در انواع غذاها و خوراک ها به صورت پخته و یا سرخ شده و یا نیز در انواع سالادها به کار برده می شوند. امروزه از پوست بادمجان نیز که خاصیتی مانند خود بادمجان دارد در غذاها و رنگ دهی غذاها نیز استفاده می شود. برای بادمجان فواید بسیاری ذکر شده که از مهم ترین آنها می توان چربی سوزی، درمان کم خونی، کاهش دیابت و استحکام استخوان ها و سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. زیتون که دیگر ماده غذایی این خوراک است و همه افراد به فواید آن آشنایی دارند، و در کنار بادمجان ترکیبی بی نظیر و مفید ایجاد کرده است. زیتون را اکثر افراد به دلیل طعم خوب آن به صورت پرورده در ترشی ها و سالادها و یا در غذاها استفاده می کنند. روغن تهیه شده از زیتون نیز بسیار پر خاصیت می باشد. زیتون دردهای عصبی را کاهش می دهد، موجب پایین آمدن فشار خون می شود، به کاهش وزن کمک می کند و نیز به دلیل ویتامین هایی که دارد موجب عملکرد بهتر گوارش می شود. با وجود این خواص و خواص متعدد دیگری نیز که برای زیتون ذکر شده می توان نتیجه گرفت که تهیه زیتون و استفاده از آن در غذاهای بی ضرر راه بهره بردن از فواید بی نظیر این ماده می باشد. از نمونه خوراک های مشابه می توان به خوراک نخودفرنگی و گوشت، کاسترول بادمجان ،خوراک بادمجان با قارچ و بادمجان شکم پر اشاره کرد.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید:    

zeytoonchi


مواد لازم

  • بادمجان متوسط :۲ عدد(مکعبی با اضلاع ۰٫۶ سانتی متر دایس کوچک شده)
  • زیتون سبز :۲۵۰ گرم (اسلایس متوسط)
  • فلفل دلمه ای قرمز :۲ عدد (مکعبی با اضلاع ۰٫۶ سانتی متر دایس کوچک شده)
  • پیاز متوسط :۱ عدد (مکعبی با اضلاع ۰٫۶ سانتی متر دایس کوچک شده)
  • روغن زیتون :۱/۲ پیمانه
  • کرفس :۳ ساقه (مکعبی با اضلاع ۰٫۶ سانتی متر دایس کوچک شده)
  • آبلیمو :۲ قاشق غذا خوری
  • رب گوجه ‌فرنگی : ۲قاشق غذا خوری
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل: به مقدار لازم

مراحل

  • گام ۱

ابتدا بادمجان ها را به هر شکلی که دوست دارید خرد کنید(توصیه می شود که تا حد ممکن آنها را به قطعات کوچک تری تبدیل کنید.)

  • گام ۲

سپس بادمجان های خرد شده را با مقداری روغن زیتون در تابه ای گذاشته، آن ها را تفت داده و بعد از این که کامل سرخ شد آنها را از روی حرارت بردارید.

  • گام ۳

در همان تابه پیازهای خرد شده، زیتون ، فلفل دلمه ای و ساقه کرفس را که از قبل خرد کرده اید را تفت دهید.

  • گام ۴

رب گوجه فرنگی را پس از آنکه مواد تقریبا پخت به آنها اضافه کنید و سپس از روی حرارت بردارید.

  • گام ۵

به مواد سرخ شده بادمجانی را که در ابتدا سرخ کرده اید اضافه کنید.

  • گام ۶

در آخر آبلیمو و نمک و فلفل را نیز به آنها افزوده و بعد از چند دقیقه حرارت دیدن، مواد را از روی شعله بردارید.

  • گام ۷

بهتر است در آخر غذای خود را با چند زیتون درسته تزیین کنید.

  • گام ۸

خوراک شما آماده شده و می‌توانید آن را نوش جان کنید.


برگرفته از: پارسینه

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code